söndag 2 augusti 2009

Stensamling..

Ganska nära stugan finns ett lite underligt ställe. Mitt ute i havet går det en sandremsa. Smal som en gångväg ungefär. Sträcker sig inte speciellt långt, men så där lagomt så där så man ser hela remsan, man kan bada och man kan ta en liten minipromenad. På ena sidan av sandremsan är det jätteljupt vatten. Flera meter, så man kan köra in med stora båtar hela vägen fram, hoppa av direkt i sanden och sedan försöka sätta fast båten på något sätt. Kommer man från andra sidan får man passa sig noga eftersom där är det väldigt lång grunt. På den sidan kan småbarnen bada utan att man behöver oroa sig, fast man måste hålla koll eftersom det är så tvärdjupt på andra sidan. Dit åker jag några gånger varje sommar, i år i och för sig bara en gång hitils. Varje gång jag är där så vandrar jag på sanden och oftast badar jag också fast de är hav och kallt...Varje gång när jag går omkring där så hittar jag detmest underbara stenar. Mjuka, lena och släta. Med olika vackra mönster eller former, slipade av sand och vatten. Kan aldrig låta bli att plocka några stycken. Brukar bestämma mig vid den första stenen att bara en...inte flera den här gången...men efter en liten stund så hittar jag en till och sen en till...och sen har jag händerna fulla av stenar som bums måste med hem...Ibland är jag som ett litet barn...men jag kan inte låta bli...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många stenar har det blivit under åren :) de är så vackar när de ligger där blanka och fuktiga.

svartängel sa...

mm det har det..och det är de..