torsdag 7 januari 2010

Ett varmare land sökes av desperat svartängel

Jag vet inte riktigt, men det här är lite för kallt för mig. Det verkar vara minus 33 grader här just nu. Har lyckats med att inte sova något i natt och i eftermiddag har jag middagsgäster som verkar vilja stanna här hela kvällen. Nattugglor är de så jag får räkna med besök till strax efter midnatt. Hade jag inte haft ett möte om några timmar så skulle jag antagligen sova snart. Första kaffe muggen är uppdrucken. Bilen har haft besök av mig och lite snö är bortsopat. Motorvärmaren är påslagen så att jag om ett par timmar kan fara och handla maten. Har precis ändrat på menyn helt och hållet till något som kan laga sig själv lite enklare än det jag tänkt mig. Mitt hem behöver städas en aning tror jag. Åtmintone de rum vi kommer vara mest i.
Jag önskar bara att det blir lite varmare ute. För jag har en känsla av att min bil inte är så glad hur mycket motorvärmare den än får. Det finns nog gränser även för den. Min köldgräns är redan nått sedan länge tillbaka. Jag fryser direkt det blir minus. Tror jag fryser vid plusgrader också, men då kan jag åtminstone överleva. Det sägs att det ska bli kallare. Då planerar jag att bli en björn gömma mig resten av vintern. Kryper fram till våren någon gång...

2 kommentarer:

Anonym sa...

massor av värme från du vet vem från "the place" ;-)

svartängel sa...

Detsamma till dig:-)