lördag 8 augusti 2009

Lite skräpig

Just nu känner jag mig lite som skräp...inte bara för att jag har ont i kroppen..utan för massa annat också...typ gammal, ful, fet och äcklig eller något sådant...Inte för att jag riktigt är allt de där utan för att jag känner mig så...Någon slags ångest och avsky över mig själv och den jag är, mer än hur jag ser ut...även om det också spelar roll...finns ju så mycket man vill ändra på typ..
Ändå så har jag en rätt bra dag, men några vänner som varit och hälsat på i omgångar i dag. Nu är jag själv hemma en liten stund och passar på att slöa.
Ont har jag fortfarande och jag tar mig stapplande och haltande fram...
Fast de har varit skön avkoppling att ha gäster här, jag blir avledd i tankarna och kan bara få vara och lyssna. En av vännerna hade sin lilla son med sig, ett underbart litet yrväder som en stund satt i soffan och bara pratade med mig..om jag en sekund inte lyssnade så hörde jag hans röst direkt som påkallade min uppmärksamhet. Vet du svartängel vad jag har gjort?, Hör på mig svartängel och kom och titta på det här...Jag gillar verkligen småbarn, dom är så söta och roliga...

0 kommentarer: