lördag 6 juni 2009

Tråkigt

Jag har varit ute för att titta på lite nationaldagsfirande tillsammans med sonen. Trodde inte att han skulle vara intresserad att gå ut, men han fick bråttom med kläderna när han hörde att jag skulle ut. Först inne i stan fattade jag varför han ville med. Det var lite demonstrationer och tjafs där och han var nog en aning skraj att jag skulle bli nedslagen eller nått sånt. Han visste om de i förväg, jag själv hade inte ens tänkt i de banorna. Fast sen när vi for därifrån och till ett lugnare ställe så sa han att det skulle vara mer troligt att han blev jagad än jag. Tycker de är tråkigt när de blir så här, tråkigt att han ska känna en rädsla över att visa sig en dag som denna. Han sa att eftersom de där demonstranterna tycker att de är värre med blandade människor än med renrasiga så låg han risigare till. Förstår vad han menar, men gillar inte att de blir så här. Han ska inte ens behöva tänka på sånt. Vi pratade mycket när vi var ute och gick, jag och han. Tycker om min son...vi har ändå haft en trevlig dag tillsammans...

0 kommentarer: