onsdag 10 juni 2009

Onsdag morgon

Ny morgon och en helt ny dag. Idag ska jag göra bra.
Sista veckan i skolan för barnen och sen börjar lovet. Jag både längtar och fasar. I år blir de inte mycket resande för oss, min ekonomi håller inte för det och tiden räcker inte heller till.
Stugan kommer att vara utan den här familjen mest hela tiden eftersom det tar några timmar att resa dit. Är lite avundsjuk på mina bröder som redan börjat åka dit och bygga, ordna för sommaren och kunna lata sig på helgerna. Båten är i havet och grunden till den nya stugan är gjord. Jag låtsas som om jag tycker det är skönt att slippa vara där och bygga, men egentligen så vill jag dit nu. Det är en stor och fin stuga de bygger och eftersom jag är familjen så får jag också vara med och bestämma fast jag inte bär en enda planka:-) I stället meddelar jag hur jag tycker att de ska vara och dom lyssnar på mig. För alla ska få bestämma lika säger dom:-) Det är tur, jättetur att dom tycker om mig och ser mig som lika, att de inte har puttat ut mig från deras värld. Jag får också vara delaktig i allt, den blir min precis lika mycket som deras.

Ibland undrar jag vi alltid kommer att vara sams eller om vi en dag blir jättearga på varandra och börjar slåss om stugorna. Att vi inte vill vara där samtidigt eller att vi alla vill ha samma stuga att bo i. Hitils har det aldrig hänt, utan jag har åkt dit när sommaren börjat, flyttat in i min och sen stannat där. Mina föräldrar har gjort detsamma i en av de andra stugorna och mina bröder med familjer har i stället kommit och gått hela sommaren. Tänk om allt förändras, det vill jag inte!

0 kommentarer: