torsdag 18 juni 2009

Midsommar...

Pratade med dottern i morse och vi bestämde att vi rymmer under midsommar. Jag och hon åker och firar tillsammans med min kompis fångvaktaren och hennes familj, någon till fångvaktare ska vara där med barn så vi kommer få det skönt. Vi rymmer i morgon bitti hade vi tänkt. Grilla, slappa och bara vara. Det kan vi behöva. Fångvaktaren är en av mina bästa vänner även om hon inte har en susning om hur jag lever, men vi gillar varandra ändå. Sen sover vi där hos henne, eftersom de är en bit att köra och på morgonen sticker vi till Umeå och hämtar upp nästa kompis och kanske slinker in på konventet och är där en stund. Sonen är ju bortrest och kommer inte hem förrän om några veckor så jag och dottern kan göra som vi vill:-) Fast jag undrar vad dottern kommer att säga om att vi går på konventet för de är en helt okänd värld för henne hitils. Sen på kvällen/natten åker vi hem igen och får lite egen tid för oss själva. Det kan vi också behöva.

6 kommentarer:

Judith sa...

Goa du, tänker du på AA konvent så är det i Älvsbyn! En bit till att köra alltså. Umeås AA konvent är inte förrän i augusti. Landsmötet är då i Umeå.

Önskar dig en underbar midsommar.

Varma kramar

svartängel sa...

Nix, jag tänker inte på älvsbyns konvent...utan NA har i umeå nu under midsommar. Så det får bli dit jag slinker in. Hade nog gärna åkt till Älvsbyns också, men de blir lite väl mycket flackande då för mig. Jag Bor dock norr om umeå..så Älvsbyn hade inte varit jätte mycket längre för mig att åka...
Hoppas du också får en underbar midsommar...kram

Judith sa...

Aha, kasst av mig att inte veta.
Jag som själv går i NA! Fast å andra sidan e det ju här nere på västkusten jag håller till! Sorry.

Men jag hoppas du får det trevligt där.

svartängel sa...

Fniss, man kan ju inte hålla reda på hela landets konvent heller...då blir man ju galen...
Det är nästa helg som de är AA-konvent i Älvsbyn, men jag orkar nog inte fara dit...
Ni har väl några där i närheten av där du bor också? Synd att du inte kunde komma upp...men kanske en annan gång..kram

Judith sa...

Men va?
Är jag helt nippertippig!
Var helt övertygad om att Älvsbyns AA konvent alltid var på midsommar.

Jösses vad jag blir trött på mig själv. Men jag har ADHD! hahahaha

Jo ett och annat konvent finns här med men ärligt så tycker jag NAs konvent är skitkassa. Då gillar jag AAs konvent bättre.
Jag vill åka till AAs konvent i september i Halmstad. Ett av årets största tror jag. Har alltid Samlevnad och Relationer som tema och det brukar dra folk som attan.
Får se hur det blir. Fegisen jag vågar väl inte dra dit ensam heller......

Kramis

svartängel sa...

Jag vet några som ska till halmstad i år, men det ska inte jag....Tycker också bäst om AA-konvent, men jag ska ändå slinka in på de här konventet i umeå i år...har inte varit på något konvent på många år nu så det känns lite spännande.

Det är inte lätt att hålla reda på när alla konvent är, jag strular också till det hela tiden och jag hade ju fått för mig att de var AA som hade i umeå nu och blev lite snopen när jag sen upptäckte att jag hade fel....men jag far dit ändå..