onsdag 8 juli 2009

Sonen igen

När vi höll på att packa bilen och skulle åka hem från fjällvärlden så dök det upp en främmande kvinna brevid mig. Jag vet inte vem hon var och jag kände inte igen henne från tidigare. Hon sa några trevliga saker till mig. Det första hon sa var att: -jag kunde inte tro mina ögon när de sa att du var mamma till stora sonen. Du ser ju så ung ut:-)) Inte kunde jag tro att du hade så stora barn:-)) Haaa då blev jag glad...fast de händer ganska ofta och några av konfirmanderna trodde inte heller på min son då han sa att jag var hans mamma...
Sen sa kvinnan att hon flera gånger hade varit och pratat med min son och hon sa att han var så fin, snäll, mjuk och artig. Att hon tyckte att han var en så fin kille och att jag borde vara stolt över honom:-)) Gissa om jag är det?? Så jag sa det till henne också. Att ja, jag är stolt över honom:-) Jag vet fortfarande inte vem kvinnan var, frågade sonen också och han visste inte vem jag menade. Gråhåriga damer fanns det gott om menade han och många hade varit och pratat med honom...så jag lär inte få veta vem hon var..

2 kommentarer:

Vilsen sa...

Visst blir man glad när ens barn får beröm..
Ha det så bra du bara kan, och lite till!
Varma kramar från mig :)

Judith sa...

Åh, sånt måste vara underbart för en mamma att få höra!
Så gott! Ett bevis så gott som något om att du är en fin kvinna som är värd all lycka i värden!!
Att göra dig FRI vännen.

Stora kramen