måndag 27 juli 2009

Göra rätt...

Det är svårt att få allt att gå ihop egentligen. Att göra rätt i alla händelser och i alla situationer. Jag gör fel för det mesta, men jag har också en del bra saker för mig. Just nu verkar de som om jag missar de flesta bra, men i vanliga fall finns dom där och lurar i bakgrunden hela tiden. Jag förstår inte riktigt varför jag inte kan dra mig ur just nu, men sånt är livet och jag ska inte klaga. Det finns de som har de värre och jobbigare också. Jag klarar mig ju, det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra. Fast ändå så tar det på krafterna och väldigt mycket psykiskt måste jag säga. Att sen hela tiden le och se glad ut och inte deppa i hop. Att fortsätta se till att resten av livet verkligen flyter på och att allt håller. Jag lyckas för de mesta, men inte alltid.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Dagens Ord:
Dubbelmoral är bra att ha, förlorar man den ena så har man den andra kvar.

Dagen Dikt:

Där nedslaget visar var den träffat avslöjar inte vad dammet innehåller.
Bara de invigda känner till var de själsliga kryphålen börjar läka.

Antigravida kvinnor störtar fram över de illaluktande kvarlevor som resten lämnat kvar.
De slår oss på utsidan, men det är insidan som blöder överallt.

Jag har lärt mig tända ljuset, det är bara de som är kvar i mörkret som kan släcka det.
Vi samlas alla för att gå vidare mot det outtömliga vansinnet där alla passerar som färdiga skuggor.

Otämjda demoner rör sig alla i samma riktning. Det är bara den invigde som förstår, förstår att de måste tämjas.

Kvällens ord:

Mycket har sagts om ingenting och ofta har det uttryckts väl.

Stoooooor ((KraaaaaaM))

Anonym sa...

Jobbigt!

Puss och kram!