onsdag 1 juli 2009

Idag ska jag vara glad:-)

Idag ska jag vara glad:-) Just nu springer jag runt som en virrig höna och försöker plocka undan så många saker som möjligt samtidigt som jag dricker mitt morgonkaffe, pausar framför datorn och kacklar med dottern:-) Snart dyker det upp lite folk här som ska vara här ett litet tag. Jag har fått den stora äran att leka med de sötaste småtroll som finns. I flera timmar:-) Jag har längtat och jag ska ha så roligt. Finns det något roligare än små varelser som med nöd och näppe kan ta sig fram med egen maskin. De enda jag är lite skraj för är de där med blöjbyten sånt där. Lite länge sedan mina var i den åldern, jag kanske har glömt bort hur man gör...Jag gillar barn som inte har blivit så stora att dom har hunnit bli allvarliga eller tillgjorda. När de är i den tjurigaste åldern är dom som roligast. De skrattar när dom har roligt och piper när de är sura...precis som det ska vara. Inga konstiga masker eller försök att vara något de dom inte är. Så jag tycker de är skojigt att ha småtroll omkring mig. Dom här får jag ju bara låna en stund och ha skoj med. Sen får dom minsann ta bråket och vardagen med sina föräldrar:-) Fast jag är glad, för dom gillar mig och jag gillar dem. Vi ska klättra, gunga, sjunga och bygga sandslott. Ja, borsta tänderna och sova också förstås, men de är ju mindre skoj...

0 kommentarer: