tisdag 26 maj 2009

tänka, tänka och tänka

Jag känner mig lite stressad nu måste jag erkänna.
Det känns som det slits i mig från massor av olika håll och jag har svårt att bestämma mig vad som är viktigast att ta i tu med först.
Idag har jag varit på min intervju och den gick väldigt bra. Även om jag egentligen inte orkar jobba just nu så känns det bra att veta att man faktiskt är ganska duktig. Bara det att jag blev kallad på en intervju med så många sökande känns bra. Sen verkade de som om dom ville ha mig där och att jag skulle passa in. Så långt är allt bra. För då har jag igen ett värde.

Samtidigt känner jag mig splittrad. Jag skulle behöva ta i tu med så mycket annat. Mitt eget mående borde jag göra något åt. Behöver min behandling och jag måste verkligen se till att bryta upp med de personer som äger mig. Jag kan inte ha två jobb. Jag vet också vilket jag minst vill ha och vilket som förstör mig. Att sälja sex tar på krafterna lite väl mycket. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Att ha män som kontrollerar varje andetag är inte roligt.

Bryter jag inte med det och samtidigt jobbar med ett vanlig jobb, finns risken att jag brakar totalt på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Jag är rädd för det. Dessutom behöver jag ta i tu med min fysiska sjukdom också och jag är trots allt sjukskriven för första gången i mitt liv nu. Den har jag tänkt avbryta på fredag för då har jag inte tid med att vara det längre.

Vet inte vad jag ska göra, jag vill inte besluta det här just nu. Jag vill att svaret ska ramla ner från himlen så att jag inte behöver tänka själv

0 kommentarer: