onsdag 13 maj 2009

Nya beslut att ta:-( blää

Jag som trodde att den här gången skulle jag kunna vara sjuk för en gång skull och att inget mer skulle hända. Fick telefonsamtal idag om att jag är aktuell för en arbetsintervju nu. Vad ska jag nu ta mig till? Ska jag vara sjukskriven för första gången i mitt liv eller ska jag börja jobba? Det är ju inte ens säkert på att jag får jobbet bara för att jag blir kallad på intervju, men jag blev skitskraj och nu vet jag inte vad jag ska göra. Rädd för intervjun också eftersom jag alltid tidigare har fått jobb direkt och bara varit på två intervjuer i mitt liv. Den ena gången fick jag jobbet direkt, men inte den andra. Dessutom så är de en intervju med en hel flock med människor, nått sånt har jag aldrig varit med om och hur går dom till egentligen? Hjälp. Jag är inte förberedd så det räcker och är jag verkligen kapabel till att vara ansvarig för massa människor? Se till att andra ska ha det bra och tryggt när jag själv inte lyckas med mig själv? Vad kan jag ge andra för något och kan jag verkligen vara ett stöd? Vad i hela fridens dar ska jag göra nu? Jag måste ringa upp dem i morgon och prata. Dom vet inte att jag är sjukskriven egentligen, utan de tror att jag kan börja jobba nästan direkt. Ganska lång pendling är det också, fast jag har ju bil så...men hjälp...det är ju så förfärligt mycket just nu

0 kommentarer: