lördag 16 maj 2009

Kaffemorgon

Sitter här med min kaffemugg och funderar som vanligt. Min hjärna är oftast som ett enda stort virrvarr och det snurrar hit och dit i en salig röra. För några år sedan var jag ganska nöjd med mitt liv och allt som jag hade lyckats åstadkomma. Sen brakade allt och jag sjönk som en fura allt djupare ner. Nästan så att jag hann rasera precis allt som jag hade byggt upp, men ändå inte riktigt. För jag minns hur de var innan jag brakade. Jag kanske inte hade allt perfekt omkring mig, men vi hade de ändå bra. Jag var fri, samtidigt som jag var bunden, men på ett helt annat sätt. Jag sa ofta att min bakgrund kanske varit hemsk, men att den gjort mig till den person jag var och att jag trots allt var ganska bra. Det var innan jag föll. Nu känner jag mig oftast som den största skit på jorden och lever i ett helvete värre än jag mindes att det var förra gången jag var i det. Jag vill verkligen få ordning på allt, nu direkt. Jag vill inte vänta utan jag vill få ro.

2 kommentarer:

Vilsen sa...

Det finns alltid början på resan, men det kommer även ett slut.
Du är på väg...liksom jag...
Tycker om dig min sköna...:)
Ha en lugn och bra helg!!!!

svartängel sa...

Tycker om dig med...hoppas du har en bra helg...kram