måndag 19 oktober 2009

Under veckan

En uppgift som jag fick på de där stället jag var på var att lista de tio värsta sexhändelserna i mitt liv. Jag skulle göra den till dagen efter och jag vandrade iväg till de stället där jag bodde. De fönsterlösa rummet i närheten. Jag köpte med mig lite mat och satte mig i mitt rum och försökte skriva. Hur jag än gjorde så var de stopp i mitt huvud. Jag började skriva med målade sedan över allt. Jag skrev några ord här och där och tillslut hade jag fått i hop tio värsta gånger. Kanske inte egentligen de absolut värsta, men ändå de jag själv just då kände att ha kunnat vara det. Jag började med den första. Inte för att den egentligen idag känns så jobbig vare sig fysiskt eller psykiskt utan för att det var den första. Utan den så skulle kanske inte allt annat vara som det är idag. Sen hoppade jag över några år och tog nästa. Fick ihop ända fram tills nutid. Helt olika typer av händelser tänkte jag då. För att de skulle förstå ungefär på vilka vis det har varit. Att alla har sett relativt olika ut. Sen somnade jag och var totalt utmattad. Vaknade en liten stund senare och den enda tanken jag hade i huvudet var att jag skulle vara tyst. Sen fortsatte de hela natten. Jag somnade och vaknade med samma tanke hela tiden. Antar att de är för att jag började känna känslan av att bli plågade samtidigt som jag hörde orden att jag skulle vara tyst. Jag minns det så väl, trots att de är så länge sedan. Var tyst svartängel, säg inte ett ord. Klaga inte, finns inte och syns inte. Jag behövde aldrig redovisa den uppgiften dagen efter, men den ligger i min väska och gömmer sig. För varje liten grej jag tar fram så plågas jag fruktansvärt mycket just nu. Jag kan inte stänga av. Det värsta är nog att vara själv med plågan och att inte kunna dela med mig av känslan. Nu några dagar senare slår det mig att alla grejor jag skrev upp på listan var saker där jag hade försökt säga stopp. Kanske det var därför jag tyckte att dom var värst. För att jag på ett sätt eller annat försökt protestera eller få ett slut på det hela, men ingen lyssnade eller ville lyda mig. För jag har gjort både ondare och plågsammare saker egentligen. Fast då har jag inte orkat protestera utan gjort de dom velat bara för att slippa att dom ska bli arga och ändå göra samma saker som jag försökt slippa.

0 kommentarer: