tisdag 6 oktober 2009

Kanske

Jag har i går suttit och skrivit ner hur jag vill ha det. Vad de är jag behöver och på vilket sätt. Bara korta fakta och inget annat. Inte hur jag egentligen känner det eller hur jag mår. Bara på några rader om hur jag lever och vad jag har gjort för att förändra hitils. Det jag ska använda det till är att försöka få mer hjälp än det som finns just nu. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa, utan mer för att åtminstone få ur mig det och sen kunna utesluta tanken på att det kanske finns någon som jag har missat. Egentligen är det väl tänkt att jag ska kunna säga allt de högt till de personer som behöver få veta, men jag är inte säker på om det är något som jag fixar i praktiken. I stället har jag det här med mig som nödfallsutväg. Att om jag blir tyst och inte klarar av att prata så finns det redan klart nedskrivet på ett papper, eller tre.

0 kommentarer: