måndag 12 oktober 2009

Trött

Just nu har jag svårt att hantera allt. Har nyss haft ett möte där alla förklarat sin oro för mig. Om hur jag mår och hur jag kommer att må. Alla verkar vara överens om att jag inte riktigt mår bra just nu och att det måste finnas ett sätt hur jag ska kunna bryta utan att samtidigt ställa till med för mycket oreda. Att min situation är ohållbar och att något måste göras så fort som möjligt. Ändå vet dom inte mycket alls. Nästan ingenting egentligen. Nya människor dyker upp och alla vill veta och alla vill veta massa fakta. Jag själv håller på att bli galen av allt prat. Alla nya teorier och modeller. Vad behöver jag frågar dom och jag svarar jag vet inte. Vad finns det och hur brukar man göra? Ingen kan svara på vad som kan finnas utan de ska kollas upp och utredas och sen ansökas om. Om de inte vet vad som finns, hur ska jag då kunna veta vad jag ska be om? Det enda jag vill är att få bli fri, få kunna leva så vanligt som möjligt. Fast jag vet inte riktigt hur man gör det och vad jag måste göra för att få göra det. Är det så mycket begärt? Att kunna få bestämma över sig själv? Jag trivs inte med att vara ägd och kontrollerad. Det är för jobbigt och det tar för ont. Vill inte behöva bli mosad varje gång jag går ut genom dörren och jag vill inte vara totalt styrd. Jag förstår inte heller vad det är som gör att en del människor lockas så mycket av att kontrollera en annan person. Jag förstår att de tjänar pengar på det, men ändå. Är det verkligen så viktigt? Kan de inte tjäna pengar på någon annan i stället för mig då? För jag vill ju inte...

0 kommentarer: