torsdag 11 december 2008

vintervärld

Vi lever mitt i en snurrig vinter där allt ena dagen är kallt och nästa dag varmt. Hur förvirrande som helst och varje gång jag går ut förvånas jag över att jag aningen fryser eller svettas:-(

Bilen är hel igen och jag kan frakta ungar hit och dit i en salig röra, men jag måste nog säga att de där dagarna då jag var utan den nästan var skönare. Då hade jag något att skylla på i alla fall.

I morgon ska jag iväg och prata med min prattant om livet, kaoset och sexet. Det är nu jag ska till henne erkänna en del av mina synder så att jag får den hjälp jag behöver. Inte vill jag det heller, för jag funderar på vad konsekvenserna av det kan bli. Kan en fritidshora samtigt jobba med människor, tonåringar eller med vuxna som behöver stöd och hjälp? Tror inte det, men vad annars ska jag göra?
Måste säga att jag för tillfället avskyr mig själv en aning, men jag äcklas nog nästan lika mycket över andra människor, då kanske karlar mest. Fast det kanske är ett självförvållande hat och förakt och jag kanske förtjänar att känna skuld och skam fast jag inte vill det. Vet inte riktigt men jag tror att allt har och göra med de där sexuella dysberoendet jag ska ha. Samtidigt känner jag att bara för att man får ett beroende som är klassat som en sjukdom så har jag något att skylla på. Som om sjukdomen är lättare att skylla på. Typ, jag är sjuk för jag har en åkomma som kallas för dysberoende och jag kan inte rå för att jag är galen och sexgalen.
Det där svarta hålet lockar en aning, det hade varit så lätt att bara ta ett kliv rakt ner i oändligheten och hoppas på att någon fångar upp en innan fallet tar för hårt.

För övrigt så har jag tänkt att idag ska jag ha en bra dag och inte en dålig dag

0 kommentarer: