lördag 13 december 2008

Strålande dag

Idag ska jag börja med julen, jag ska ut på stan med dottern och leta juklappar till vansinne. Att resa bort strax innan jul var idiotiskt måste jag erkänna. Nu har jag massa saker som jag bara måste hinna göra innan nästa veckas slut. Inte en julklapp har jag hunnit fixa ännu och om jag känner mig själv rätt så lär jag komma hem nästan tomhänt idag också. Jag är så fruktansvärt petig när jag handlar saker till andra. Jag vill att det ska vara perfekt och passa prickfritt. Ofta har jag en bild i huvudet hur saken ska se ut innan jag far och letar efter den, vilket innebär att det ofta tar lång tid innan jag är helt nöjd.

Lite ljus ska jag fixa också så vi får upp en julstämmning. Julafton är vi ju ändå bortresta på, vilket innebär att granar och sånt struntar vi i som vanligt. Ingen kommer ändå se de innan vi är hemma och då är det dax att plocka undan allt.

Tur i oturen att vi har en regel numera att bara handla till barnen och inte till de vuxna, jag slipper bli så fattig då. Antar att de är på grund av min ekonomi familjen har bestämt det här. Samtidigt vet jag ju att jag blir utan klappar i år, så jag skulle nog vilja förvandla mig till ett barn bara för en stund.

Känslomässigt är jag som ett barn just nu, ingen ordning på nått och jag tänker och beteer mig som en tio åring eller nått.

Nä, bäst jag börjar sätta fart här nu då så vi kommer i väg och kan trängas med de andra på affärerna

0 kommentarer: