lördag 13 december 2008

Lördag kväll

Nu sitter jag här med lite städat hem, med fika i köket och med några levande ljus tända. Väntar på att socionomen och hennes karl ska komma hit och hälsa på i det här huset några timmar. Undra vad vi ska hitta på i kväll då? Jag känner mig ganska asocial och eländig, men det ska ändå bli kul med sällskap en stund.

Har kvickat på med att få hemmet någorlunda snyggt så att dom inte ska dööö när dom kliver in här, de såg nästan ut så innan. Jag och dottern var och klättrade i källaren för att få ner kartongerna med julsaker, så nu ser förrådet ut som skräp.

Vet inte om jag mår dåligt eller bra just nu, jag vet inte om jag ska skämmas eller vara glad. Jag kommer i håg när samma personer var på besök för ett tag sedan och jag fick ett sms från han som äger mig att jag skulle ner i källaren innan fem minuter hade gått. Utan underkläder såklart, så jag var tvungen in på toa och lirka av mig grejorna och hitta på en vals till socionomen och hennes karl. Mumlade nått om att jag skulle vara tillbaka på några minuter.

De där minuterna var nog många fler än så eftersom de var fler än en som skulle ha sitt. På bänken i tvättstugan i hyreshuset jag bor i. Gräsliga tid om någon upptäckt vad jag gjorde där, jag bor ju faktiskt här. Fast de är sånt som händer resonerar jag...

När jag kom upp från källaren, sa socionomens karl att jag kunde faktiskt ha sagt till om att jag skulle träffa en karl, jag nekade förstås, samtidigt som jag funderade på var och hur mycket geggamojja jag hade över mig och som kanske syntes.

Skitsamma egentligen, det är ju några veckor sen sist och den här gången ska jag inte ha mobilen igång utifall att han får för sig att göra samma sak igen. Jag ska ju dessutom bli frisk från det här sexuella dysberoendet också och i och med det hålla mig helt borta från karlar. Igen alls ska jag träffa utan leva i celibat som en nunna eller nått. Gå på tolvstegsmöten, prata med hjärnskrynklaren, skaffa mig en sponsor och såklart leva ett vanligt liv också.

Ja, för det har jag ju också, påminns om det nu när dottern hänger i sitt rum med en kompis och tittar på film, sonen ligger på golvet i sitt och försöker ordna upp sina jobbgrejor som han ska ut med i morgon bitti.
Här hemma ser det lugnt och stilla ut, ljusen är tända, barnen glada, några julklappar köpta och julafton börjar närma sig. Studentlitteraten hägrar i hörnen och det sitter en falsk liten jävul framför datorn och skriver om sitt tredubbla liv.

0 kommentarer: