tisdag 16 december 2008

Är man frisk om man ser frisk ut?

När jag nu ringde för att säga till om att jag behövde lite mer hjälp, att jag behöver få åka iväg för att få den hjälp som jag behöver får jag till svar: Du förstår väl att vi inte kan låta dig få alla typer av behandlingar som finns, de finns fler än du som behöver hjälp. Vad gör jag nu då? En ynka liten vecka på behandling har jag fått. Är det verkligen tänkt att jag ska hunnit jobba bort ett helt beteende som tagit ett helt liv att bygga upp på en ynka liten vecka?
Åhhh, jag blir galen...kanske jag är för dålig på att beskriva min situation för de som står för betalningen av vården, så dålig att de inte ser hur sjuk jag är. Eller är de så att bara för att jag ser frisk och kry ut anser de att jag inte är i behov av hjälp.
Vilken dynga, jag skulle aldrig ha sökt vård överhuvud taget, för just nu känns det som om jag bara har börjat arbeta med mig själv och då ska de stoppa all vidare hjälp.

0 kommentarer: