fredag 12 december 2008

en ensam fredag

Fredagkväll och här sitter jag i min ensamhet och har tråkigt. Båda av mina barn är ute på olika håll, den äldre sover hos en kompis och sitter antagligen framför en dator och spelar onlinespel just nu. Den yngre är på disco och ska sen också sova hos en kompis. Gissa om det är långsamt här hemma och alldeles tyst och stilla. Bara ljudet av tangenterna till datorn hörs just nu. Antar att alla andra människor är ute på vift och roar sig. I morgon är det ju lucia och allt. Det är något jag kan sakna nu, när barnen var småa och väckte upp mig med fika, luciakläder och hela faderullan. Nu är de för stora för att tycka sånt är kul. Undra om jag ska ta och leta fram lite julsaker och ställa fram i mitt mörker.

Här är det inte mycket jul hemma eftersom jag dels varit borta och på grund av lathet från min sida. Det känns inte som om det ska vara jul i år. I morgon kommer ett par kompisar hit från en stad en bit härifrån så jag borde i alla fall ha gjort lite fint så dom inte avslöjar mitt mående.

Får väl ta en tur ner i källaren och leta fram något passande, åtminstone nån liten pryl kan ju vara kul att ha och några ljus. Kanske man blir gladare av det.

0 kommentarer: