lördag 20 december 2008

Snart är det jul

Nu är sista julklapparna handlade och snart ska jag börja packa i hop allt. På måndag har jag tänkt att vi ska fara på jullov och fira jul med släkten. Några timmars bilfärd norrut och vi är på plats och kan börja andas ut. Egentligen vill jag ingenstans, jag vill vara hemma och gömma mig i mitt hem där ingen behöver se mig och jag inte behöver träffa någon. Inte orkar jag le hela dagarna och se glad ut. Som om livet var perfekt. Fast de där med att hålla masken framme är jag ju egentligen bra på. Få saker får mig ut fattning och den som ser mig tror att jag är hur vanlig som helst och mår lika bra som alla andra.

Ibland funderar jag på vad min familj skulle säga om de visste att jag var en prostituerad, vad arbetskamraterna skulle säga om de visste att jag dessutom varit det i minst 20 år. Vad skulle ungarnas lärare säga om de anade att jag levde ett livsfarligt liv. Misstänker att ingen skulle tro på det ändå, jag ser för snäll ut för det tror jag. För ung ut också eftersom jag fortfarande får visa leg när jag köper cigg. Stora systern till mina barn är jag ofta, så sliten ser jag nog inte ut även om jag känner mig som en nitto år gammal kärring.

0 kommentarer: