måndag 20 april 2009

Om, eller, kanske

Ibland känner jag mig som en hemsk människa, en gräslig varelse som egentligen inte borde få finnas. Andra dagar så tycker jag att jag är ganska bra ändå och aningen nöjd med livet. Beror lite på vad som händer runt omkring mig. Funderar på om det finns genom onda människor och om jag då borde tillhöra den skalan? Fast om jag är en sån, vad ska då riktigt hemska typer räknas som? Om alla har en bra sida hos sig, var finns deras då? Ska jag jämföra mig med de hemskaste monster eller ska jag inte jämföra alls? Eftersom jag för de mesta gör galna saker, är aningen knasig i de jag tänker och inte alls är speciellt sund så borde jag ju vara en av de där tokarna som inte borde få finnas....

Idag är jag en liten mindre hemsk människa tror jag, snart ska jag göra mig klar och fara och träffa en tjej som behöver min hjälp.

0 kommentarer: