söndag 26 april 2009

Den läsande ängeln

Bokmal som jag är har jag läst massor med böcker i helgen. Ett av mina sätt att fly tror jag. Jag har alltid gjort så i hela mitt liv. Flytt med hjälp av olika saker. Böckernas värld är ett av de mera sundare sätten jag har. Fast aningen osocial blir jag då också eftersom jag hela tiden går och bär på en bok. Inte spelar de så stor roll vad de är för bok heller eftersom de är en flykt för mig. Min kära mor brukade klaga på mig när jag var yngre eftersom jag ibland fick dille på skräpböcker. Det är precis de jag har läst i helgen. Har letat rätt på skräpböcker i serievariant och plöjt igenom en hel hög. Dessutom smittar de av sig tror jag, för jag har sett min son vandra runt med en bok i näven också. Jag har hittat böcker överallt nu.
Har nog gjort lite annat också, men inte mycket....

0 kommentarer: