onsdag 1 april 2009

Min dotter är bäst

Jag har en underbar dotter. Hon är både smart, snäll och vacker. Omtyckt av många, men inte av alla. Hon har ett humör värre än mångas och envis till tusen.
Hennes liv går ut på att umgås med kompisar, plugga och stressa runt på massa aktiviter. Idag fick jag ett telefonsamtal av teatern hon ibland är med i och dom saknade ett viktigt papper. Som jag givetvis glömt bort att skicka in går. Ett dokument där skolan godkänner att hon ska jobba åt teatern. Barn får inte göra det i de här landet...dom ska ha tid med sin fritid också. Därför har skolan det vill säga rektorn och läraren varit tvungen att skriva på ett papper som sedan jag och teatern också skulle skriva under. Som tur var så ordnade det sig fort eftersom dottern redan sett till att skolan skrivit på och det var bara jag kvar. Så nu börjar teaterstressen igen. Förutom den har hon två dansgrupper att hinna med, en orkester och en hel hög med kompisar och en aning sång....När hon blir stor har hon planerat att stå på en stor scen inför massor med människor..(de gör hon nu också ibland förstås) Inte speciellt lik sin fega mamma är hon, men en underbar liten dotter

6 kommentarer:

Gisan sa...

Piuhh, jag blir trött bara av att läsa om alla aktiviteter. Kramar...

MorsanMia sa...

Skönt när de har intressen och framtids drömmar.

Anonym sa...

Hon kommer att gå långt. :)

svartängel sa...

Gisan...jag blir också trött av att skjutsa hit och dit:-)

svartängel sa...

Hej MorsanMia...ja det är bra att de har egna intressen och drömmar...fast ibland känns det som om de går till överdrift med alla träningar...

svartängel sa...

Inti, ja hon kommer säkert att gå långt...hon är ju bäst:-))