måndag 5 januari 2009

tänk om livet inte vore pest?

Jag lyckade inte med mitt mål om att få en bra dag idag:-(
Barnen for bort på förmiddagen och kommer inte hem förrän i morgon.
Vad gjorde jag då mitt stolpskott? Jo fick världens ångest i stället....
Smart så förfärligt....

Huvudet i knät och i hopkrupen till en boll har jag sysselsatt min dag..
Slitit mitt långa hår så mycket att de är ett under att jag har de kvar på mitt huvud och inte i en hög på golvet...

Hade jag kunnat skrika hade jag gjort det....hade jag kunnat gråta skulle de varit de jag gjort...
I stället låg jag så där, alldeles tyst och stilla....för mig själv...och önskade mig själv död...

Ett tag funderade jag på varför ingen dräpt mig ännu....varför skulle just jag av alla vara tvungen att överleva allt och inte bara få dö....

Samtidigt så vet jag ju att jag inte vill det, jag är inte sån.
Jag har överlevnadsinstinkt som heter duga. Jag är stark, jag är modig, jag har livskraft och jag är absolut mycket bättre än så här....
Så faan ta ångesten och i morgon ska jag ha de bättre.....

4 kommentarer:

Vilsen sa...

för många år sedan,varje gång jag var ensam utan barn,då tappade jag fotfäste .Det var ångest.Och missmod som tog över.Och visst kan det hända även nu, men det blir allt mer sällan.Så tro på mig!-det blir bättre.Du kommer övervinna alla dina spöken och demoner! Det vet jag! Tro på det!

Stefan sa...

Vem ska man tro på ,tro på ,tro på när , tro på när allt är så här sjunger Dileva och det är så det känns ibland . Önskar dig en fantastisk dag hur den än blir.
kram s

HallonSmultronJordgubb sa...

Åh...det verkar göra så ont i dig. Jag blåser lite på det onda och gör en kopp varm choklad till dig. Ta hand om dig idag!

svartängel sa...

Det gjorde ont, men nu är de bättre....det var nog chokladen av hallonsmultronjordgubb som gjorde det:-) Tack för den...

och tack för din sång stefan:-)) Jag dansar här som dileva...

Jag tror på dig vilsen....vi vinner över spöken och demoner och motar bort dom med våran styrka

Kram