måndag 12 januari 2009

En trött liten ängel

Idag är jag trött..utan någon annan orsak än att jag har huvudvärk.
Jag har mest bara tagit det lugnt hemma idag, men jag kom på att kanske människan också behöver lite luft ibland. Jag har den senaste tiden mest hållit mig inomhus förutom när jag varit tvungen att gå ut. I morgon ska bli en sån där tvångs ute dag har jag bestämt.
Den här veckan har jag de två sista skoluppgifterna som ska in, vattengympa, akupunktur och lite sånt där smått. Det ska jag väl ändå klara av.

Jag har också ringt idag helt anonymt och kollat upp om en sån som jag kan ha rätt till beskydd om det ska behövas. På vilket sätt det skulle kunna gå och ordna och vad som krävdes av mig. Jag var så nervös och rädd när jag ringde att jag från början mest bara sa hm, oj, ungefär och typ. Fast jag fick många bra råd som jag ska ta tillvara. Det kändes bra när jag la på luren och jag var lite stolt över att jag varit så modig. Som om jag ändå är en bit på väg.

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Modiga du!

Frisk luft är bra för själen!
Och fysisk aktivitet också...

Monika sa...

Åhh, vad du kämpar bra:))Du ska vara jättestolt över dig. Kom ihåg att varje lång vandring börjar ALLTID med första stapplande steg och dom har du redan passerat.