lördag 17 januari 2009

Sömnlösa världen

Natten gick åt att kackla i telefon. En killkompis till mig skickade ett sms strax efter ett och undrade om jag var vaken. Tydligen hade han blivit dumpad av sig galna flickvän för miljonte gången...Ibland funderar jag över vad de är som gör att vuxna människor låter sig bli behandlade på sånt elakt vis om och om igen. Vad som driver dem till att fortsätta, ta tillbaka och tillåta dem själva att bli sårade hela tiden. Jag hörde på honom att de var jättejobbigt och han sa att nu får det minsan vara, fast de har han sagt bara för några veckor sen också, så det återstår att se vad som händer. Nåja, jag har i alla fall lyssnat i flera timmar i natt och jag är ganska trött...kaffebryggaren går på högvarv och jag har tappat räkningar på hur många muggar jag hitils hunnit med

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Känner igen det där!
Förstår mig inte heller på människor som stannar i ett förhållande där de behandlas som skit. En till mig närstående person är i den situationen...har erbjudit hjälp men fått nobben och kontakten är nu svag...=(

svartängel sa...

Gissa vad? Han är redan tillbaka hos tjejen där. Hade han varit tonåring hade jag förstått mer, men än vuxen karl med stora barn...
Om två veckor så är han garanterat i samma sits igen och helt upp och ner vänd....men men...