lördag 3 januari 2009

En lugn och stillsam dag

Idag har jag bara varit....tagit det lugnt och vilat mig..
Just nu står en stor kastrull på spisen och puttrar...fick för mig att göra lite älgkötts kalops. Mums..hur gott som helst och jag längtar tills det kokat klart. Egentligen var den tänkt till i morgon, men jag har insett att jag aldrig kommer att klara av att låta den vara....Det luktar för gott......

Dottern har varit och börjat handla upp sina presentkort hon fick i julas. Inte sparar hon många minuter precis.

Inga tokigheter har jag gjort på hela dagen, dock har jag lyckats planera in något sjukt i morgonkväll, men jag har redan en plan på hur jag ska kunna slingra mig. Hoppas bara att jag lyckas med det också...

Fast varje dag som jag klarar av att inte göra något är en stor seger för mig. Så här många dagar har jag aldrig lyckats någonsin förr och jag är stolt över mig själv. Jag märker dock att det börjar bli lite nervöst omkring mig och det jagas hårdare än någonsin och hoten är starkare och jobbigare.....men de ordnar sig..

2 kommentarer:

Vilsen sa...

jag har aldrig ätit älgkött:(

Vad glad jag är för din skull. Du klarar allt,får du se...

svartängel sa...

Åh, har du inte? Du borde varit här och smakat då för det är jättegott. Har fått lite älgkött av en kompis....

Jaa jag klarar allt....
Du med...Kram