lördag 12 september 2009

Veckan som kommer

På tisdag eftermiddag tar jag flyget till sthlm och påbörjar min behandling. Bara några dagar, men ändå. Sen ska jag jobba med frågor och annat när jag kommer hem igen. Fast de bara är några dagar som jag ska vara borta så är jag livrädd och ganska nervös. Jag är inte bara rädd för vad som kommer att hända under själva vården, utan jag är också ganska skraj över att jag ska bo själv, vara ensam på eftermiddagar och kvällar. Att jag ska sitta där och vara ufrledsen och skraj över allt som hänt under dagen. Eftersom jag inte kan förklara för mina vänner riktigt vad jag ska i väg och göra så har jag inte någon av de jag känner där som jag kan be att få träffa. För om det är så att jag är helt upp och nervänd så finns ju risken att jag panikar och börjar prata med fel människa. Så jag får passa mig en aning. Jag har sagt till några att jag ska dit, men att jag ska fara och ta det lugnt och vila mig lite och sånt förstår dom såklart, men det gör ju att jag måste försöka se utvilad ut när jag kommer hem igen. Så jag får nog glatt försöka klara av att vara själv och hitta på någon att göra på kvällarna där. Hur svårt ska det vara...

0 kommentarer: