fredag 25 september 2009

Godmorgon fredag

Det blev bestämt att jag ska vara nere i sthlm ganska tätt under några gånger, för att jag ska kunna lättare sluta. För om jag inte finns tillgänglig här för kunder så kanske de tappar intresset av mig. Eller kanske inte riktigt därför, men för mig känns de ändå som en orsak. Egentligen handlar det nog mer om att jag pratar och ska fortsätta att prata. Att jag inte ska tystna direkt. Jag kämpade som ett djur för att säga så mycket jag bara orkade och att vara så ärlig som möjligt. Skitjobbigt, men ändå ganska skönt. Kan vara bra att göra annat också. Jag flyger också ner lite tidigare på dagen så att jag har tid att kika lite i affärer. Så om någon har bra tips på var man kan hitta lite finare långklänningar så pip till. För jag har lite kris på den fronten. Inte för dyr heller eftersom jag börjar ha lite ont om pengar. En nära anhörig till mig har för ett tag sedan disputerat och nu är det dax för den årliga festen för alla disputerade vid det universitetet och det krävdes långklänning. Sånna äger inte jag speciellt många av, dels för att jag inte brukar gilla att delta i sånt, men också för att jag mäter knappt en och en halvmeter över världen och långklänningar brukar se ut som skräp på mig. Dom är inte riktigt sydda för minimänniskor. Så tips tas gärna emot..

3 kommentarer:

Monika sa...

Kanon jag tror att det kan vara bra behandlings metod att man kör ganska täta behandlingar, som nu...Ha en härlig fredag:))

En del av mej sa...

Hej!
I Stockholm vet jag att man kan hyra. Tror det finns ett ställe på Västmannagatan i Vasastan/Odenplan som heter Lillys. Googla på det.
Ha en bra helg.

Judith sa...

Låter jätte bra tycker jag. Prata och prata och vara mycket i Sthlm. Kanon bra.

Ang. klänningar så finns det väldigt mycket secondhand butiker längs Hornsgatan på Södermalm och på några tvärgator där också.

Kram