fredag 20 februari 2009

slöar fredag

Hm, jag som hade planerat en lugn och skön kväll med mina barn har råkat ut för barninvasion. Tre småtjejer verkar ska bosätta sig här i natt och jag sa ja i ett svagt ögonblick. Som om det inte räckte med mina egna:-) Tur för mig att jag gillar barn och tycker dom är snälla....undra om jag kommer att tycka samma sak i morgon bitti när dom ska föröka få upp mig.

Så sonen har rymt in i hans rum och sitter framför datorn. Tjejerna har occuperat sig i dotterns rum och äter chips och ska se film. Själv sitter jag för mig själv och har långtråkigt och slötittar på tv och tar pauser genom att kackla i telefon. Inte kan jag äta upp tjejernas chips eftersom jag kom på den smarta idén att gå med i viktklubb för ett par dagar sedan och har snart ätit upp min matranson för dagen. Fast jag har märkt att det är svårt att äta tillräckligt mycket, jag är väldigt dålig på att äta....och tre muggar kaffe till frukost är tydligen inte så jättebra. Jag har i alla fall bestämt mig för att gå ner några kilon och då är de bäst att jag försöker hålla mig till vettiga saker att äta. Nått ska väl även jag kunna göra rätt....

Fast sugen på choklad blev jag nu...typ kladdkaka med vispgrädde eller nått sånt....huu tur jag inget har hemma som liknar det:-)

4 kommentarer:

Monika sa...

Jaa, du, gå ner i vikt skulle faktiskt sitta fint:)

svartängel sa...

Ja det skulle det:-) Åtminstone några kilo borde bort, men ack så svårt...

du kan kalla mig nilla eller maria,detta är en data så jag vill inte gå ut med namn än.eller kön på tex barn. sa...

satt o gick igenom mina inlägg,,tårarna trillar ner på kinden eller forsar,dom dog alltså på samma sätt,om det va din brors son eller hur du skrev.min son låg död många timmar på ett lvm hem med tunga narkomaner,harjegården,jag hatar hela stället 1 pojk till gick åt på 8 mån,min anmälan gjorde att det kom fram att det fanns inga lister på vad grabbarna gick på,,ojoj ta bort mina sjuka tankar.kram.

Sara Johansson sa...

Tackar för gratulationen!

Kram.