söndag 22 februari 2009

Ska inte söndagar vara vilodagar?

Hm, eftersom jag var smart nog för ett tag sedan att skruva sönder min tvättmaskin så är jag uppe en söndagmorgon för att hinna tvätta veckans tvätt. Att boka in sig i huset tvättstuga är det något jag sällan gjort och planering är inte min starka sida. Fast nu är de då gjort och i stället för att ligga i min säng och slöa så sitter jag och morrar för mig själv...

Ungarna sover fortfarande och jag tassar tyst runt och låtsas som om jag inte finns. När tvätten är klar måste jag hinna på affären och handla mat så vi inte svälter ihjäl här i huset. Så sysselsatt lär jag vara även om söndagar borde vara vilodagar...Börjat planera ihop sportlovet som närmar sig här med stormsteg har jag också gjort. Slalom och äventyrsbad verkar bli de vi ska syssla med...kanske lite korvgrillning ute också om vädret tänker vara vänligt mot oss...

8 kommentarer:

Singelpappan sa...

Så ser livet ut för en heltidsmamma.

Ingen rast, bara ro, som galärslavarna sa. :-)

Hoppas du hittar några sköna och vilsamma stunder ändå!

Resenären sa...

Verkar som att det kan bli ett skönt och kul sportlov för er!

... tvätta är väl inte världens roligaste kanske, men man kan till exempel passa på att njuta av den härliga doften av nytvättat, medan man står där och viker ihop... lite "vardagsmeditation" liksom, att njuta av det stora i det lilla...

Ha en fin söndag!

HallonSmultronJordgubb sa...

Hoppas ni får ett fint sportlov!

Gisan sa...

Fördelen med att inte ha egen tvättmaskin är att precis allt är rent när man är klar. Men det finns många nackdelar också :-( Kramar...

Monika sa...

Men du, kanske dags att fundera på och ringa efter någon som kan fixa det:)) Var nu riiiktig rädd om dig.
Kram på dig.

svartängel sa...

Ja singepappan...ingen ro för heltidsmammorna...blää...fast nog har jag hunnit vila mig också en aning...hoppas du med har kunnat göra det...

svartängel sa...

Ja jag hoppas också att sportlovet blir bra, vi behöver ett bra lov i år tycker jag:-)

svartängel sa...

Jag upptäckte det Gisan:-) När jag väl lämnade tvättstugan var all tvätt klar och inget mera jobb...i vanliga fall slutar det med att jag har en stor tvättställning full med tvätt som tar plats här inne...

Och Monica, hade jag någon som kunnat laga tvättmaskiner i min närhet hade jag nog frågat dem, en reparatör kostar nog massor med pengar som jag inte har...så jag får fortsätta att skruva, tillslut ska jag väl ändå lyckas...hur svårt ska sånt vara egentligen....