tisdag 22 december 2009

Snöööö...massor med snööö...snart är det jul

Vem har skickat all snö över mig...var nyss ut och skulle sopa bilen och när jag kom ut så trodde jag knappt att jag skulle kunna öppna dörren. Vid bilen hade jag snö till knäna och fick försöka sparka bort så mycket snö som möjligt. Om några timmar ska jag åka bort i några dagar. Fira jul med släkt och vänner, det ska bli rätt skönt...men också jobbigt. Jag har dock fått ett jobb en stund på julafton. Det ville jag inte ha, men jag måste smita från alla för att fara iväg och hora några timmar. På julafton...hur snällt är det va? Jag är ganska missnöjd med det, men kan inte göra något åt det. Hoppas de går bra så jag slipper sitta och äta julmiddag och ha ont. En annan jobbig sak är att hela mig släkt är ganska religiösa och på julafton är vi en stund i kyrkan också. Det är då jag ska jag jobba. Så när alla sitter och tittar på julspel eller vad dom nu gör så gör jag mina grejor...sen träffas vi alla igen och jag ska vara glad och le. Det kommer kännas väldigt jobbigt och jag kommer att känna mig som en ursuel människa. Nu måste jag sätta lite fart och packa klart och fortsätta få lös bilen. Jag har några timmars bilfärd framför mig och jag hoppas att vägarna snart är plogade så jag inte kör i diket..Det är alltså inte lite snö här nu. Fast när jag säger att jag har snö till knäna så kanske man ska tänka på att jag bara är typ en och en halv meter lång också...om jag var två meter så kanske jag hade haft snön en bra bit under knäna...men fasen vad det är snöööö...och jag fryser...

0 kommentarer: