måndag 17 maj 2010

Måndag

Jag skulle vilja kunna skriva att jag har haft en underbar dag idag...men det kan jag inte. Då ljuger jag. Dagen började ändå hyfsad och dottern gav mig en stor mugg kaffe utan att jag behövde kliva upp ur sängen. Sen stack jag på jobbet och var där nästan i tid. Hade glömt bort att det skulle vara möte där så jag hade dubbelbokat mig. Fick strax fara i väg och ha ett jobbigt pratmöte angående allt omkring mig. Var helt slut och kände mig mest som skräp. Vandrade upp en trappa och började tjuta hos en gammal bekant. Kunde som vanligt inte berätta vad det var frågan om eftersom jag fortfarande lever i ingen vet något livet. Satte mig på cykeln och for tillbaka till jobbet. Torkade tårarna i hissen så ingen skulle se när jag kom upp. Gömde mig några minuter på toa innan det var dags för lunch. Åt kvickt och började jobba i kapp mig själv.

Hamnade i tele angående barnens pappa, sen ett nytt telefonsamtal med en myndihetsperson och så lite mera jobba. Smet några minuter före fem och snabbade mig hem. Mötte en knullkund utanför dörren, men bad att få byta dag så att jag skulle hinna laga middag till barnen. Dottern hade ett par dansträningar och var redan sen. Hängde tvätten jag kastat i maskinen innan jag for på jobbet och packat lite grejor åt sonen. Det här fick bli den snälla versionen, men den är också lika verklig..jag bara undanhöll några saker nu..för att det blir jobbigt att skriva

0 kommentarer: